DOI: https://doi.org/10.25054/issn.2027-257X

ISSN: 2027-257X   e-ISSN: 2711-1288


La Revista PACA, es una publicación científica de acceso abierto con periodicidad semestral, adscrita al Grupo de Investigación PACA, Categoría A de Minciencias, de la Facultad de Educación de la Universidad Surcolombiana.

No. 15 (2023)

The PACA Research Group (Alternative Curricular Action Program), Category A of Minciencias, is pleased to present number 15 of Journal PACA  that intends to give continuity to a series of reflections, analyzes, questions and points of view in relationship with educational problems.

Editorial

Editorial

López Jiménez Nelson Ernesto

Article Visits 17 | PDF Visits 20

15-16 |

Human Rights analyzed from what is stated in the institutional regulatory discourse and the educational reality

Los derechos humanos analizados desde lo planteado en el discurso regulativo institucional y la realidad educativa

López Jiménez Nelson Ernesto, Arguello Martínez Mónica Mayelly, Pérez Castro Andrea del Pilar

Article Visits 24 | PDF Visits 25

17-38 |

Teachers' accounts of their experience with the design and implementation of the Individual Reasonable Accommodation Plan

Relatos de docentes sobre su experiencia de diseño e implementación del Plan Individual de Ajustes Razonables

Trujillo Vanegas Catalina, Mallungo Calderón Carolina

Article Visits 38 | PDF Visits 64

39-52 |

Pedagogical proposal to work on social interaction from physical education within the framework of the back to school program

Propuesta pedagógica para trabajar la interacción social desde la educación física en el marco del programa volver a la escuela

Cárdenas González Gloria Cristina

Article Visits 35 | PDF Visits 20

53-74 |

Implementation of an interdisciplinary strategy based on the complexity approach in an educational institution

Implementación de una estrategia interdisciplinar desde el enfoque de la complejidad en una institución educativa

Caviedes Cuellar Emma, Muñoz Valenzuela María Elsa, Charri Lerma Nohora Milena, Martínez Moncaleano Carlos Javier

Article Visits 39 | PDF Visits 116

75-91 |

Abandonment of students coming from Multigrade Elementary Schools, in the I.E. Bordones Isnos, Huila

Abandono de los estudiantes provenientes de las Escuelas Primaria Multigrado, en la I.E. Bordones Isnos, Huila

Delgado Hoyos José Francisco, Macías Samboni Norbey, García Valencia Alejandro David

Article Visits 18 | PDF Visits 22

93-114 |

Perception about the Dentistry curriculum of a private university in Bogotá D.C., Colombia

Percepción sobre el currículo de Odontología de una universidad privada en Bogotá D.C., Colombia

Merchán Merchán Martha Andrea, Sánchez Mendoza Fredy Alberto

Article Visits 21 | PDF Visits 23

115-134 |

Critical thinking in the training of business administrators

Pensamiento crítico en la formación de las y los administradores de empresas

González Cabrera Luis Alejandro

Article Visits 18 | PDF Visits 19

135-150 |

The teaching profession of Colombia as a relevant socioeconomic sector to process agrarian and ecological conflict in the Department of Bolivar, Colombian Caribbean

El Magisterio como sector socioeconómico relevante para tramitar la conflictividad agraria y ecológica en el Departamento de Bolívar, Caribe colombiano

Henao-Castro Alejandro

Article Visits 73 | PDF Visits 16

151-168 |


View All Issues

Previous Numbers

Número 8 (2017)

Número 7 (2015)

Número 6 (2014)

Número 5 (2013)

OJS System - Metabiblioteca |