No. 17 (2012): January - December

Editorial

Editorial

Editorial Comité

Article Visits 202 | PDF Visits 50

5-6 |

Read: reside or insist? Teachers face reading

Leer: ¿residir o insistir? Los docentes frente a la lectura

Rivera Monje Jáder

Article Visits 721 | PDF Visits 162

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1132

7-19 |

Keys of inquiry to articulate the history of visual education in the city of Neiva

Claves de indagación para articular la historia de la educación visual en la ciudad de Neiva

Ruíz Solórzano Jaime

Article Visits 1245 | PDF Visits 195

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1133

20-41 |

Grammar context: A didactic approach to the grammar.

La gramática en contexto: Una aproximación didáctica a la gramática.

Orduz Navarrete Yehicy

Article Visits 1087 | PDF Visits 883

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1134

42-50 |

Education and power in Colombia throughout the XIX century

Educación y Poder en Colombia durante el siglo XIX

Arévalo Melquin Enrique, Rodríguez Díaz Jhon Wilmar

Article Visits 1430 | PDF Visits 8034

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1135

51-64 |

Prior elements to the inquiry about critical thinking in linguistic theory by the language graduates: the case of the spanish language program

Elementos previos a la indagación sobre el pensamiento crítico en teoría lingüística por parte de los licenciados en idiomas: el caso del programa de Lengua Castellana

Puentes Juan Camilo, Forero A. Anthony, Ibáñez Perdomo Karla, González Herrera Alexandra

Article Visits 731 | PDF Visits 158

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1136

65-83 |

Functions and emergencies of the University

Funciones y urgencias de la Universidad

Bernal de Rojas Aura Elena

Article Visits 161 | PDF Visits 120

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1137

84-97 |

Creation and application of learning objects for the teaching of English: a significant experience of the students of seminar of update on professional development of the program of Degree in Foreign Language - English of the Surcolombiana University

Creación y aplicación de objetos de aprendizaje para la enseñanza del inglés: una experiencia significativa de los estudiantes de seminario de actualización sobre desarrollo profesional del programa de Licenciatura en Lengua extranjera - inglés de la USCO

Salazar Sonia Amparo

Article Visits 804 | PDF Visits 118

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1204

98-110 |

Mental representations and prototypes: the communication process from the cognitive point of view

Representaciones mentales y prototipos: el proceso de comunicación desde el punto de vista cognitivo

Mahecha B. Miguél Ángel

Article Visits 856 | PDF Visits 570

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1138

112-134 |

The "Huilensidad": Otherness for identity

La 'Huilensidad': alteridad para la identidad

Martínez González Carlos Javier

Article Visits 1277 | PDF Visits 278

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1139

135-144 |

Evaluation of pedagogical strategies for the implementation of the Curriculum Microdesign of Physics in the school of Engineering: An educational experience

Evaluación de estrategias pedagógicas de implementación del Microdiseño Curricular de Física en la Facultad de Ingeniería: Una experiencia educativa

Avendaño R. Álvaro, Casadiego Alix María

Article Visits 741 | PDF Visits 178

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1140

145-156 |

the spanish language teacher: A professional searching for an identity

El docente de lengua castellana: un profesional en busca de su identidad

Gutiérrez Ruskin Horacio, Bernárdez Carol Lucía

Article Visits 1389 | PDF Visits 965

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1125

157-166 |

Development plans in the education sector in Colombia

Planes de desarrollo en el sector educativo en Colombia

Guzmán Baena William

Article Visits 1041 | PDF Visits 805

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1126

167-189 |

The use of equations as a guide to think and solve problems: an approach to the teaching of Physics

El uso de las ecuaciones como guía para pensar y resolver problemas: una aproximación a la enseñanza de la Física

Valcárcel M. J. P., Perea Espitia J. M.

Article Visits 656 | PDF Visits 150

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1127

190-195 |

Life is too short

La vida es tan corta

Truffaut Francois

Article Visits 194 | PDF Visits 133

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1128

198-199 |

Guillermo Garzón Romero: A totally absurd world

Guillermo Garzón Romero: Un mundo totalmente absurdo

Ruíz Solórzano Jaime

Article Visits 243 | PDF Visits 137

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1129

200-201 |

Guidelines for collaborators

Pautas para los colaboradores

Editorial Comité

Article Visits 188 | PDF Visits 32

202-203 |

OJS System - Metabiblioteca |