Academic credits and teaching strategies in the University teaching

Créditos académicos y estratégias de enseñanza en la docencia universitaria

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Aura Elena Bernal de Rojas
Abstract

The changes of the current society demand the universities to attend the requirements in the professional training, which ease the insertion in the new social, scientific-technological and labor dynamics, for which the institution must be guided by quality criteria and standards that guarantee its relevance.



This implies transforming the way teaching is carried out, the process of appropriation of knowledge, skills and attitudes in which teachers and students actively participate, guided by teaching, intentional activity of the teacher object of study of pedagogical science.



Teaching strategies ease teacher-student interaction. The use of the strategies suggested below is not new, but planned, developed and evaluated in an open and participatory manner, from the perspective of academic credits, they encourage the student to autonomously assume knowledge and training.

Keywords

Downloads

Download data is not yet available.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Author Biography / See

Aura Elena Bernal de Rojas, Universidad Surcolombiana

Magister en Investigación y Tecnología Educativa
Docente Departamento de Psicopedagogía
Facultad de Educación

References

Bernal de Rojas, Aura Elena (2004). Educación, Pedagogía y Modelos Pedagógicos. Universidad Surcolombiana. Neiva, 2004.

Bernal de Rojas, Aura Elena (2005). Universidad y Compromiso Nacional. Universidad Surcolombiana. Neiva, 2005.

Cirigliano, Gustavo y Vilaverde, Aníbal (1978). Dinámica de Grupos y Educación. Editorial Humanitas. Buenos Aires, 1978.

Didriksson, Axel (1995). El Futuro de la Educación Superior en Latinoamérica y el Caribe. Memorias del Seminario UNAM/ UNESCO. México, junio de 1995.

González, Hipólito (1999). De la Clase Magistral al Aprendizaje Activo. ICECI. Cali.

Naluz, Martha (1990). Práctica del Seminario Investigativo. Simposio Permanente sobre la Universidad. Quinto Seminario General (1990-1992). Asociación Colombiana de Universidades ASCUN- FES-ICFES. Bogotá. 1990.

Orozco, Luis Enrique (1999). La Formación Integral. Mito y Realidad. Ediciones Uniandes. Bogotá.

Restrepo, José María y Locano, Fernando (2004). Reflexiones sobre el Sistema de Créditos Académicos. Memorias Encuentro Nacional de Vicerrectores Académicos. Universidad del Rosario. Bogotá Julio de 2004.

Torres M, Álvaro (1986). El Taller, Una Estrategia en el Quehacer Pedagógico Universitario. Seminario de Métodos Pedagógicos. Octubre - Diciembre de 1986. Asociación Colombiana de Universidades - ASCUN. Bogotá, 1986.

UNIVERSIDAD DEL VALLE (1981). Programa de Magister en Docencia Universitaria. Cali.

Zuluaga, Olga Lucía y otros (2003). Pedagogía y Epistemología. Cooperativa Editorial Magisterio. Bogotá.

OJS System - Metabiblioteca |